حجِّ تمتّع از دو بخش تشکيل ميشود: «عمرۀ تمتّع» و «حجِّ
تمتّع».
زمان حجّ و عمره
مسئله163: عمرۀ تمتّع و حجّ تمتّع، هر دو بايد در ماههاي حج يعني
شوّال و ذيالقعده و ذيالحجّه، واقع شوند؛ و اگر کسي در شوّال يا ذيالقعده، عمرۀ
تمتّع به جا آورد و در موقع حج، حجّ تمتّع به جا آورد، صحيح است؛ ولي اگر قبل از
شوّال، عمرۀ تمتّع به جا آورد، صحيح نيست، اگرچه بعضي از اعمال عمره، قبل از شوّال
و بقيه در شوّال، يا ساير ماههاي حج، واقع شود.
مسئله164: عمرۀ تمتّع و حج تمتّع، بايد در يک سال واقع شوند؛ پس اگر
کسي در يک سال، عمرۀ تمتّع و در سال ديگر، حج تمتّع به جا آورد، صحيح نميباشد.